Бердянський СПАД: сумна історія. Частина 2
...Павленко разом із конструктором підійшли ближче до літака. Інші старшини шанобливо розступились. Перед ними був продукт гарячкової тримісячної роботи фахівців "Матіаса" - гібрид "Спада" із двигуном з Олександрівська. Леонід Колпаков-Мірошниченко пригадав, як улітку в технічному відділі заводу він "відкопав" креслення винищувача SPAD VII, прислані ще 1917 року з московського заводу "Дукс"*. Ідею налагодити в Україні виробництво цього непоганого літака в Управлінні інспектора Повітряного Флоту зустріли "на ура". На заваді, однак, стала "невеличка" заковика: в Україні нізвідки було взяти мотори "Іспано-Сюїза"... Знадобилось кілька тижнів інтенсивного телеграфного листування й особиста поїздка до Олександрівська** щоб переконатись, що мотори виробництва місцевого заводу "Дека" можна встановити на "Спад". Шестициліндровий "Дека-170" був навіть трохи потужніший від 150-сильної "Іс...