Азов-Дорньє. Частина 3: "Кит" і "Китеня"

Паралельно з розробкою легких літаків, Дорньє проектує двомоторний літаючий човен "Кит". Машина розроблялась одразу у двох варіантах: пасажирському ("Авіалінії України" замовили три екземпляри "з креслярської дошки" для лінії Одеса-Стамбул) і військовому. Силова установка в обох модифікаціях була однаковою - два мотори АІ-8В (300 к.с.). Озброєння військового варіанту складалось з двох спарених кулеметних установок (на носовій і хвостовій турелях), передбачалась підвіска до 200 кг бомб. 

Прототипи військового і цивільного варіанта "Кита" будувались практично паралельно. Випробування цивільного зразка (з/н 1025) вдалось розпочати в листопаді 1923 р., але військовий (з/н 1028) через настання зими чекав на перший політ до березня 1924 р (для випробувань його перевезли до Криму). Другий і третій екземпляри, замовлені "Авіалініями України" (з/н 1026, 1027) здали замовнику у травні й червні 1924 р.

Військові за результатами випробувань придбали прототип і замовили у червні 1924 р. вісім серійних літаків для озброєння двох морських розвідувальних загонів далекої дії. Однак замовник вимагав встановити більш потужні двигуни АІ-12А (450 к.с.), що й було зроблено. Така установка була випробувана на прототипі (з/н 1028) влітку 1924 р. Літак прийняли на озброєння під позначенням "Дорньє" Рг.1. Із восьми серійних літаків (з/н 1154-1161) перших два були здані замовнику у листопаді 1924 р., решту - у березні-квітні 1925 р.







Ще в процесі проектування "Кита" військові висловлювали сумніви щодо надмірної ціни літака. Тому Дорньє паралельно проектував менший одномоторний варіант "Китеня" [в реалі - Do E] Прототип (з/н 1029) вийшов на випробування в жовтні 1923 р. Тримісний літак мав двигун АІ-8В (300 к.с.) і озброювався двома кулеметами на носовій і хвостовій турелях. Перші ж польоти показали незадовільні льотні характеристики, тому прототип упродовж зими переобладнали двигуном АІ-12А (450 к.с.). Другий екземпляр (з/н 1030) обладнали мотором повітряного охолодження "Дека-Брістоль" ДБ-9А (400 к.с.) [ліцензійний варіант "Юпітера"].За результатами порівняльних випробувань, проведених навесні 1924 р., на озброєння морської авіації приймається варіант з мотором ДБ-9А, який отримав позначення "Дорньє" Рг.2. У червні 1924 р., разом із літаками "Кит", було замовлено 18 "Дорньє" Рг.2 - 2 прототипи, доведених до стандарту серійних машин (з/н 1029, 1030) і 16 серійних літаків (з/н 1162-1177). Поставки останніх здійснювались у жовтні-листопаді 1924 р. (5 екземплярів) і у березні-червні 1925 р. (11). 
У червні 1925 р. замовили ще 25 розвідників "Китеня" - для озброєння другого дивізіону і створення необхідного резерву. На відміну від першої партії, вони отримали потужніші двигуни ДБ-9Б (480 к.с.). Випробування такого двигуна на другому прототипі (з/н 1030) проводились влітку 1925 р. Серійні машини "Дорньє" Рг.2а (з/н 1200-1224) постачались у жовтні-листопаді 1925 р. (10 літаків) і у березні-травні 1926 р. (15).








Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Летунство Галицької армії. Початок

Святкове

Калінін і брати Касяненки - початок "Укрповітрошляху".