Азов-Дорньє. Частина 5 - експортні та пасажирські літаки 1923-1926

Першим експортним успіхом "Азов-Дорньє" став продаж на початку 1923 р. однієї "Комети" урядові Болгарії. Хоч формально це була цивільна машина, насправді продали дослідний екземпляр літака-розвідника "Комета Р" (з/н 1016) після демонтажу озброєння і встановлення двигуна BMW IV. Такі ж двигуни стояли і на трьох "Кометах" ІІ, поставлених Болгарії восени 1923 р. (з/н 1022-1024). Вони були цивільними, але з можливістю швидкого переобладнання у військові: легкознімні панелі закривали верхній люк у фюзеляжі (під монтаж кулеметної турелі) і два нижніх (під "кинжальну" кулеметну установку і бомбовий приціл); під фюзеляжем передбачили можливість монтажу чотирьох бомботримачів. Усе військове обладнання поставили під виглядом "запчастин".

"Авіалінії України" у зв'язку з розширенням мережі повітряних ліній замовили ще п'ять "Комет" II (з/н 1141-1145), поставлених у 1924 р. З врахуванням двох розбитих "Комет" і одного "Дельфіна" компанія на початку 1925 р. мала 11 літаків "Комета" ІІ, 3 "Дельфіни" і 3 "Кити".

У 1924 р. Литві продали вісім мисливців "Сокіл" (з/н 1146-1153).
В лютому 1925 р. вперше піднявся в повітря "Меркурій" - дещо збільшений варіант "Комети" з двигуном АІ-12А. Машина мала заводський номер 1178 і належала до серії з п'яти літаків, закладених на заводі "Азов-Дорньє" на власний ризик. Ризик виявився виправданим - машина показала досконалі льотні дані, і керівництво "Авіаліній України" замість додаткової закупівлі "Комет" вирішило придбати літаки "Меркурій". Різницю у вартості компенсували з бюджету Повітряних Сил - літаки були зараховані до резерву ПС.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Летунство Галицької армії. Початок

Святкове

Калінін і брати Касяненки - початок "Укрповітрошляху".